Didactische duiding en bronnen

Bronnenlijst

Digitale bronnen:

- Baden IT. (2025, 5 augustus). Aus FreiNet wird badenIT - badenIT. badenIT. https://www.badenit.de/news/aus-freinet-wird-  badenit/

- GO! Dalton Gent. (z.d.). GO! Dalton Gent. https://www.dalton.gent/

- Steinerschool Gent – Welkom op de Steinerschool Gent. (z.d.). https://www.steinerschoolgent.be/

- De Wilde, B. (2025, 30 oktober). Differentiëren: hoe begin je eraan? Klasse. https://www.klasse.be/126560/differentieren-hoe-begin-je-tips/

- Freinet | Secundair Onderwijs Freinetmiddenschool Gent | Stedelijk onderwijs | Stad Gent. (z.d.). https://scholen.stad.gent/freinetmiddenschool/node/14707

- BookWidgets - The perfect content creation tool for teachers in the classroom. (z.d.). https://bookwidgets.com/

- Free educational games generator | Educaplay. (z.d.). https://educaplay.com/

- Wordwall - Create better lessons quicker. (z.d.). https://wordwall.net/

 

Schriftelijke bronnen:

Struyf, E., De Neve, D., Leroy, A., & Vets, S. (2025). Effectief klasmanagement en een veilig klasklimaat dat leren ondersteunt: Van grenzen stellen tot verbinden (inspiratiegids). Universiteit Antwerpen en KdG Hogeschool.

Het leerplandoel dat voor deze website werd gebruikt is onderstaande.

1.9 De leraar kan eraan meewerken inclusief onderwijs voor elke lerende te organiseren in het kader van het zorg- en gelijke onderwijskansenbeleid van de onderwijsinstelling.

Screencast: Navigatie en didactische principes

In de screencast leid ik je rond op de website. Ik leg uit hoe de verschillende pagina's zijn gestructureerd en welke didactische principes ik heb toegepast bij het ontwerpen van "Lesgeven met LEF". Deze video is vooral relevant voor studenten lerarenopleiding die geïnteresseerd zijn in de methodologie achter de website.

Maak jouw eigen website met JouwWeb